تبلیغات
ازهمه چی - 10 خوردنی آرامش‌بخش و ضداسترس
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
پاسخ سوال روزانه تبیان [11]
پاسخ سوالات هفتگی تبیان (آدینه - فارسی - عربی - لاتین) [12]
پاسخ سوالات مطالب روزانه تبیان [15]
پاسخ سوال درسهایی ازقران [20]
پاسخ سوال مسابقات متفرقه [23]
اخبار روز ایران [30]
اخبار روز جهان [14]
اخبار اجتماعی [21]
اخبار فرهنگی [23]
اخبار اقتصادی [12]
اخبار حودادث [33]
اخبار ورزشی [13]
اخبار فناوری واینترنت [7]
اخبار علمی و پزشکی [8]
اخبار مذهبی [6]
اخبار جالب [16]
اخبار گوناگون [49]
اخبار و حاشیه فوتبال ایران [22]
اخبار فوتبال جهان [5]
حاشیه فوتبال جهان [14]
بیوگرافی بازیگران مرد [6]
بیوگرافی بازیگران زن [5]
عكسهای بازیگران مرد ایرانی [15]
عکسهای بازیگران زن ایرانی [29]
عكسهای بازیگران خارجی [6]
عکس های جالب ودیدنی [26]
عکس های عجایب دنیا [9]
عکس های جالب کودکان [11]
عکس های هنری و عاشقانه [10]
عکس های ماشین و موتور [7]
عکس های خنده دار [12]
عکس های ورزشی [14]
عکس های مذهبی [3]
عکس های حیوانات [7]
عکس های طبیعت [7]
عکس های خبری [25]
عکسهای گوناگون [3]
کلیپ خارجی [6]
کلیپ جالب [10]
کلیپ ایرانی [6]
کلیپ خنده دار [11]
کلیپ حیات وحش [5]
کلیپ دوربین مخفی [11]
کلیپ سوتی تلویزیونی [8]
کلیپ حوادث [7]
کلیپ ورزشی [6]
کلیپ عاشقانه [9]
کلیپ کارتونی [10]
کلیپ متفرقه [3]
ترفند نرم افزار وسخت افزار [15]
ترفند ویندوز 7 و XP [8]
ترفند رجیستری [7]
ترفند مرورگر [7]
ترفند موبایل [13]
ترفند اینترنت [8]
ترفند بازی [10]
ترفند یاهو [7]
ترفند متفرقه [13]
اس ام اس خنده دار [8]
اس ام اس سرکاری [5]
اس ام اس مناسبتی [11]
اس ام اس عاشقانه [10]
اس ام اس فلسفی [5]
قطعات عاشقانه [17]
مطالب طنز [23]
مطالب زیبا [2]
مشکلات زناشویی [8]
خانه و خانواده [9]
مقالات [7]
نوجوانان و جوانان [4]
تلویزیون و سینما [12]
عارفانه [11]
فال [12]
داستان و حکایت [2]
هنر و اشپزی [3]
اهنگ جدید [6]
اموزش کامپیوترواینترنت [3]
مطالب عمومی [19]
اشعار [4]
لینك دوستان
لینک های جالب
پیشنهاد نامشروع رئیس فدارسیون به خانم تصاویرمستهجن مالزی تصاویر خودکشی یک زن گینس شبنم قلی خانی انه‌های مجردی مکانب برای برقراری روابط جنسی نامشروع عکسهای هانیه توسلی مهر 90 زن ابراهیم تاتلیس مدل لباس هانیه توسلی عکسهای سریال شوق پرواز تصاویر غیراخلاقی گلشیفته فرهانی نیوشا ضیغمی در گلزار شهدا تصویر جدید هانیه توسلی تصاویر کارهای جنسی رئیس جمهور های جهان ابراهیم تاتلیس خانه ۱۸ میلیون دلاری جنیفر لوپز عکسهای کاخ سفیددرایران! اشتباهات جنسی اقدام غیراخلاقی دو بازیکن لیگ ایران عکس اتاق اوباما جنیفرلوپز عکس جدید محمدرضا گلزار اوباما تجاوز بازیکن لیگ برتر عکس مهنازافشار با جومونگ مصاحبه با جومونگ خواستگاری مسی از یک دختر ایرانی عکس شوهر نیوشا ضیغمی تصاویر دختران دانشجو دختران دانشجو اواره زنان دولتی در نیویورک !! کاریکاتور باحال ازدواج النازشاکردوست وعلیرضا حقیقی دختر جنیفر لوپز کاریکاتور کلیپ اخرین قسمت کارتون میگ میگ عکس جنیفرلوپز مهنازافشار با جومونگ تصاویر گوشی های فوق گران‌قیمت جهان عکس ابراهیم تاتلیس جن واقعی! تصاویر زن هیولا ! محمدرضا گلزار تصاویرانسان های عجیب وغریب عکس جنجالی نیوشاضیغمی ازدواج ابراهیم تاتلیس عکس تجاوز بازیکن لیگ برتر عکسهای تولد فرزادحسنی کاریکاتور هالیود مهنازافشار
آمار
» کل بازدید :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» تعداد نویسندگان : 2
» تعداد کل پست ها :
درباره وبلاگ
با عرض سلام خدمت
بازدیدکنندگان گرامی
امیدوارم لحظات خوبی را در این سایت داشته باشید و بازدیدکننده همیشگی ما باشید
ما هم سعی میکنیم بهترین ها را برای جلب رضایت شما اماده کنیم
برای استفاده هرچه بهترازاین وبلاگ به موضوعات سربزنید.
امید است شما دوستان با نظرات خود ما را در جهت بهتر شدن این وبلاگ یاری نمایید با ارزوی سربلندی برای همه شما بازدیدکنندگان گرامی

....:::: این وبلاگ هرروز با مطالب جدید اپدیت (بروز) میشود ::::....

برای حمایت از ما روی +1 در پست ها کلیک کنید

نویسندگان : حمید جنگیر
امیرحسین
نظر سنجی
از کدام قسمت سایت بیشتر خوشتون میاد و دوست دارید اون قسمت ها بیشتر مطلب بزاریم؟











صفحات جانبی
پیوندهای روزانه
آمار و امكانات
لینک های پیشنهادی
پشتیبانی انلاین
تبلیغات
10 خوردنی آرامش‌بخش و ضداسترس
با مصرف مواد غذایی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده، مابقی زندگی را با اعصابی آرام و روانی سالم ادامه دهید. بر کسی پوشیده نیست که تغذیه تأثیر چشمگیری بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد. برای مثال، هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید. این افزایش سطح قند خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و متعاقب آن در کار و روابط او خلل وارد می‌کند.

برای خواندن مطلب کامل به ادامه مطلب بروید ...

هیز از خوردن این‌گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه در عوض با خوردن این مواد مفید و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود.
آجیل


از مغزها استفاده کنید

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و دل‌آشوب مفید می‌باشد.

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم هستند. با این وجود، مصرف مغزها را فراموش نکنید.


اسفناج
مانند ملوان زبل غذا بخورید!

منیزیم باعث آرامش اعصاب و عضلات می‌شود. همچنین بدن ما برای جلوگیری از فشارهای عصبی به منیزیم نیاز دارد، لذا کمبود آن منجر به تنش‌های عصبی، گرفتگی عضلانی و خستگی می‌شود. اسفناج یک موتورخانه منیزیم است و به علاوه سرشار از ویتامین‌های A، C و اسیدفولیک و کمی آهن می‌باشد.

سعی کنید روزانه یک پیمانه اسفناج تازه و خام یا نیم پیمانه اسفناج پخته بخورید، البته ماهی و تخم کدو حلوایی نیز جایگزین‌های مناسبی برای اسفناج می‌باشند.


ریحان
برای درمان از گیاهان کمک بگیرید

ریحان منبع خوبی از منیزیم است که باعث آرامش اعصاب، شل شدن عضلات و راحتی رگ‌های خونی می‌شود. همچنین در ریحان خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دیده شده که برای بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت روماتوئید) یا التهاب روده مفید می‌باشد. با مصرف مشتی برگ ریحان به همراه غذا، علاوه بر مزه‌ای دلپذیر، مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد.

برای این که طعم و عطر ریحان از بین نرود، می‌توان آن را در انتهای پخت به غذا اضافه کرد. گفتنی است که بادرنجبویه و بابونه هم از سبزی‌های معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب می‌باشند.


شکلات کاکائویی


تلخ‌های مفید را فراموش نکنید

تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می‌شود.

شکلات تلخ جدا از خواص آنتی‌اکسیدانی آن، سبب تقویت قلب می‌گردد، لذا به هنگام خرید شکلات دقت کنید تا میزان کاکائوی آن زیاد و شکرش کم باشد.


جو
از فواید جو بهره ببرید

مجموعه کربوهیدرات‌های موجود در بدن سبب افزایش جذب تریپتوفان و در پی آن ساخت سروتونین می‌شود.

جو دارای نشاسته مفید است و در نتیجه باعث تجمع مواد قندی در خون و به دنبال آن شوک انسولینی نمی‌شود.

به علاوه جو منبع خوبی از فیبر محلول است که در پایین آوردن کلسترول خون نقش مهمی دارد.

برای داشتن اثر تسکین‌دهنده، توصیه می‌گردد جو را همراه با مقداری مواد پروتئینی (مانند مغزها و یا دانه‌های مفید) مصرف کنید. برنج قهوه‌ای، غلات خام و حبوبات نیز منابع خوبی از کربوهیدرات‌ها به شمار می‌آیند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای جو باشند.


لبنیات
به لبنیات «نه» نگویید!

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرام‌بخش دارد. فقط کافی است شب‌هایی را به یاد آورید که مادرتان شیشه شیر گرمی را در دهان‌تان می‌گذاشت.

شیر از آنجایی که حاوی تریپتوفان می‌باشد (تریپتوفان در ساخت سروتونین نقش دارد) باعث تسکین و آرامش مغز می‌شود.

سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت هم می‌شود.

اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید.


ماهی و میگو
از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید

میگو ممکن است ظاهری کوچک داشته باشد، ولی از نظر ارزش غذایی، ماده‌ای کامل به حساب می‌آید.

این موجودات دریایی کوچک منابع بسیار خوبی از تریپتوفان و سلنیوم هستند که برای حفظ آرامش و اعصاب بدن ضروری می‌باشند.

همچنین میگو دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا-3 و ویتامین‌های D و B12 می‌باشد.

آبزیان دیگر مانند ماهی هم همان خواص میگو را دارند و مصرف ماهی نیز توصیه می‌گردد.


بروکلی
مصرف گل‌های خوردنی را افزایش دهید

همان‌طور که می‌دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی‌حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می‌شود، اما با مصرف کلم بروکلی می‌توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید.

به علاوه، بروکلی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های C و E می‌باشد که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، لذا مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می‌گردد.

منابع دیگر پتاسیم شامل آواکادو، موز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کدوحلوایی، گوجه‌فرنگی و بادمجان هستند.


چای ایرانی

روز را با نوشیدن چای آغاز کنید

برگ‌های چای حاوی یک اسیدآمینه ضروری برای بدن می‌باشند که با تولید امواج مغزی آلفا سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می‌شود.

چای سبز نیز که لقب پادشاه گیاهان را به خود اختصاص داده است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان را کاهش می‌دهد و از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.


کیوی
با کیوی اوج بگیرید!

مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین نیازمند ویتامین C است. در واقع، مغز یک پمپ مخصوص برای ویتامین C دارد و ویتامین C اضافی در خون را به سمت خود می‌کشد و نگاه می‌دارد.

میوه کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

اگر از کیوی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید میوه‌های دیگر غنی از ویتامین C را جایگزین آن کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت.



موضوعات: اخبار علمی و پزشکی،



ارسال توسط امیرحسین | تاریخ : سه شنبه 1390/07/19 | نظرات ()
صفحات دیگر
آخرین مطالب ارسالی
ترلان پروانه با ارسلان قاسمی ازدواج کرد +عکس
۶ کاری که در طول رابطه جنسی نباید انجام دهید!
عکس های زن لخت در اصفهان
معما های سرکاری و خنده دار با جواب
بیوگرافی مهناز افشار | از سیر تا پیاز مهناز افشار +عکس
پاسخ مطالب روزانه تبیان سه شنبه ۲۰ تیر ۹۱
پاسخ مسابقه پیامکی شماره 40 طرح قرآنی 1446
پاسخ سوال روزانه راسخون چهارشنبه 21 تیر
پاسخ سوال روزانه تبیان چهارشنبه 21 تیر
پاسخ مسابقه درس هایی از قرآن ۴ خرداد
پاسخ سوال آدینه تبیان۲۱ اردیبهشت
پاسخ مطالب روزانه تبیان پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت
پاسخ سوال روزانه تبیان پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی ازقرآن پنجشنبه-۲۱-۰۲-۹۱
سینما به این میگن (عکس)
چیه خب؟ دارم ایمیل می خونم (عکس)
10 بازیگر زن معروف که همسرانشان نیز بازیگرند (عکس)
ماشین 1 میلیاردی در تهران! (عکس)
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی ازقرآن پنجشنبه ۳۱-۰۱-۹۱ - آثار انفاق و كمك رسانی
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی ازقرآن پنجشنبه ۳۱-۰۱-۹۱ شیوه‌های تعلیم و تربیت(2)
درسهایی از قران - پاسخ سوالات مسابقه‌ی كتابخوانی راه تربیت
پاسخ مسابقه کتابخوانی، کتاب کشتی پهلو گرفته
پاسخ مسابقه کتابخوانی، کتاب : کوثر معجزه پیغمبر
مسابقه کتابخوانی ،کتاب بانوی من زهرا
پاسخ مسابقه هفتگی درس هایی از قرآن پنج شنبه 18 اسفند
پاسخ مسابقه درس هایی از قرآن پنج شنبه 27 بهمن
پاسخ سوال روزانه تبیان جمعه 14 بهمن
جواب مسابقه درس هایی از قرآن پنج شنبه 13 بهمن
جواب مسابقه درسهایی از قرآن پنج شنبه 06/11/90
جواب مسابقه درسهایی از قرآن پنج شنبه 22/10/90